Boeijend Ondernemen

Onze aanpak

×

Ondernemingscoach

Ben je het overzicht op jouw organisatie kwijt? Loop je voortdurend achter de feiten aan? Loopt je organisatie niet meer zo gesmeerd, maar kun je de vinger maar niet op de zere plek leggen? Boeijend Ondernemen zorgt voor overzicht, rust en een goed fundament, waarmee je vooruit kunt.

Iedereen wil toegevoegde waarde leveren. Zorg er dus voor dat het helder is waaraan iemand toegevoegde waarde kan leveren.

Aanpak

De aanpak van Boeijend Ondernemen voor organisatieopbouw kenmerkt zich door een maatwerktraject in combinatie met verschillende methoden, afhankelijk van wat er nodig is. Aan de hand het Coherence (samenhang) gedachtegoed stellen we een plan van aanpak op, gericht op het gewenste resultaat.

Het Coherence model

Het Coherence model bestaat uit verschillende modelonderdelen. Met het Identiteitsmodel zet je de identiteit en het onderscheidend vermogen van de organisatie sterker neer. Met het Kompas maak je een scherpe omgevings- en interne analyse. Op basis van de uitkomsten zet je concreet de koers voor de komende jaren uit. Dit model wordt toegepast, afhankelijk van de uitgangssituatie en het doel, dus praktisch en afgestemd op de organisatie. Indien nodig passen we de organisatiestructuur hierop aan. Middels een vlootschouw zorgen we dat alle talenten en competenties van medewerkers op de juiste plek worden ingezet, nu en in de toekomst. Hierdoor ontstaat een wendbare organisatie die makkelijk kan inspelen op marktontwikkelingen. Gedurende dit traject is veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling van zowel ondernemer als medewerkers.

De kracht van een goede organisatieopbouw

Een goede organisatieopbouw is het fundament waar je jouw bedrijf op kan (uit)bouwen, waardoor alles in elkaar grijpt en daardoor klopt. In deze opbouw herkennen medewerkers zich en kunnen ze met al hun talenten waarde toevoegen. Hoe beter de organisatieopbouw, des te helderder en duidelijker het voor klanten is welke waarde jouw onderneming voor hen toe kan voegen. Kortom: een stevige organisatieopbouw maakt helder wat je voor de klant kunt betekenen.

 

Waardecreatie

De ontwikkelingen in de markt gaan snel. Om waardecreatie voor de klant te kunnen blijven leveren is het nodig om als organisatie te blijven ontwikkelingen en groeien. Je bent klaar om snel in te spelen op de markt en daarmee impact te creëren voor jouw klant. Hiervoor is een goed fundament noodzakelijk.

Met een goed fundament bouw je aan de toekomst en voorkom je dat je verdwijnt in de waan van de dag en brandjes moet blussen. Doen wat je drijft, dat geldt voor zowel de ondernemer als de medewerker.

Daarom is het van belang om het volgende helder te formuleren:

  • Missie, wat heb je te doen?
  • Visie, hoe doe je dat? Wat maakt jouw organisatie uniek?
  • Kernwaarden, deze zijn bepalend voor cultuur, leiderschap en gedrag
  • Marktpositie, portfolio (doelgroep, focus)
  • Processen

Wil je eens van gedachten wisselen over de mogelijkheden in jouw bedrijf?

Neem contact op

Greep uit mijn klanten

Logo zilliz
Logo Cascando
Logo CONFED
Logo Melis Logistics
Logo Gelderse Sport Federatie
Logo Hekkelman
Logo IF Technology
Logo SAB